۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۳۳

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کرمانشاه:

کرمانشاه چهارمین تولیدکننده جو در کشور است

کرمانشاه چهارمین تولیدکننده جو در کشور است

کرمانشاه- مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کشت جو در بیش از ۱۶۸ هزار از اراضی کشاورزی گفت: کرمانشاه چهارمین تولیدکننده جو در کشور است.

محمد سعید هوشیار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع استان کرمانشاه شامل ۱۲ هزار و ۵۷۸ هکتار آبی و ۱۵۶ هزار و ۲۳۲ هکتار دیم زیر کشت جو قرار دارد.

وی با اشاره به زمان برداشت جو از مزارع استان کرمانشاه افزود: زمان برداشت جو از مزارع استان کرمانشاه از اواخر خرداد ماه آغاز تا اوایل تیر ماه خواهد داشت و استان کرمانشاه رتبه چهارم تولید این محصول را در کشور دارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرستان کرمانشاه با ۸۴ هزار و ۳۲۸ هکتار کشت دیم و چهار هزار و ۵۳۵ هکتار کشت آبی بیشترین کشت جو را به خود اختصاص داده است.

هوشیار خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه به دلیل کوهستانی بودن و شرایط اقلیمی بیشترین سطح کشت گندم و جو را به صورت دیم دارند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه رتبه دوم تولید بذر در کشور را دارد، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۸۹۸ تن بذر آبی جو و چهار هزار و ۶۹۰ تن بذر جو دیم در استان کرمانشاه تولید شده است.

کد خبر 5183629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha